Hva er en merkevare?
Hva er det, og hvordan skaper man en sterk merkevare? Start merkevarebyggingen i riktig ende sammen med oss.
Varemerke eller merkevare
–Ord som varemerke og merkevare virker ganske like, men i realiteten er forskjellen stor. Varemerke er bedriftens eiendeler som for eksempel trademark, logo, nettside og produkter. Dette er forhold bedriften kan beslutte.
Merkevare er noe man må gjøre seg fortjent til. Kort og godt summen av alle assosiasjoner folk har til din bedrift. Her handler det om å treffe folk i hjertet!
Ta føringen og bestem retning
–Markedskommunikasjon handler om å ta føringen. Folk vil uansett danne sine egne bilder og oppfatninger av en merkevare. Så har gjelder det rett og slett å ta føringen for hva du vil at folk skal assosiere med din bedrift/merkevare.
Strategi for merkevarebyggingen
–For å få en tydelig strategi i merkevarebyggingen starter vi ofte samarbeidet med en Navigator-prosess. Det er en strategiprosess (workshop) hvor vi sammen med nøkkelpersoner fra din bedrift diskuterer blant annet verdier, personlighet, posisjonering, løfter, mål med mer.
Målet med Navigator er at din bedrift skal kunne ta en tydelig og bevisst posisjon i markedet og skape gode assosiasjoner hos målgruppen. Etter endt Navigator-prosess skal bedriften ha fått en retning for:
- Merkevareplattform
- Kommunikasjonsstrategi
- Visuell identitet
- Veien videre/markedsplan
Kom i gang
Line Elisabeth Skurdal jobber som AD og grafisk designer. Lang erfaring i bransjen fra Oslo, Hamar og Lillehammer, og kunder som Fjøssystemer, Norsk Tipping, Hafjell, Manpower med flere. Ta kontakt med Line for et uforpliktende møte.
Referanser
AlphaSpar
Vi er stolte av vår totalleveranse på merkevarebygging og markedsføring for AlphaSpar.
Engesvea barne- og ungdomsskole
Vi har utviklet ny visuell identitet for Engesvea barne- og ungdomsskole som er en privat grunnskole fra 1. til 10. trinn.
Eco Solutions
Vi har utviklet ny visuell identitet og merkevarefortelling for Eco Solutions. De har spesialisert seg på vann og avløp for de som bor litt utenfor allfarvei med bærekraftige løsninger som gir minimale avtrykk i naturen.
Stilken
Vi har utviklet ny visuell identitet for Stilken som er et 100 % plantebasert matkonsept, levert av Studentsamskipnaden i Trondheim.
Aiman Shaqura
Vi har utviklet ny visuell identitet for Aiman Shaqura. Aiman er en kjent gründer, forretningsutvikler, mentaltrener og foredragsholder som har spesialisert seg på «Business turnarounds».
Kafé Ax
Vi har utviklet ny visuell identitet for Studentsamskipnadens Kafé Ax på Helgasetr. Kafé AX er et lite spisested med enkel, sunn og næringsrik mat i koselige omgivelser.
PAN Prosjekt
Vi har utviklet ny visuell identitet for Pan Prosjekt som tilbyr riving, miljøsanering, spesialrådgivning og fagekspertise i forbindelse med riving og miljøsaneringsprosjekter.
Steinar Myhre
Vi har utviklet ny visuell identitet for Steinar Myhre som er et selskap i Fjøssystemer Gruppen. Steinar Myhre er totalleverandør av bygg til landbruk og industri.
Trust Meal
Vi har utviklet ny visuell identitet for Trust Meal som er et selvbetjent serveringsted for studenter i Sit.
Elso Regnskap
Vi har utviklet ny visuell identitet for Elso Regnskap hvor faglig dyktighet kombineres med ekstra oppmerksomhet mot kundeservice.