Navigator – sett din merkevare på kartet

Navigator er vår arbeidsmetode for å definere posisjonering, mål og veien til målet for en kunde. Vi setter av god tid til en workshop hos oss eller hos dere, for å grundig diskutere oss gjennom posisjonering, budskap og mål.

Målet er å definere hvem din bedrift er som avsender, hvor bedriften skal og hvordan den skal komme dit. Dette er grunnleggende for å ta en tydelig posisjon i markedet og skille seg fra konkurrenter.

Navigator er delt opp i to deler. Del én fylles ut av deg som kunde på forhånd, og vil si noe om blant annet historikk, bakgrunn, forretningsidé, verdier og målgrupper.

Hvem bør involveres i prosessen?
Del to av Navigator er en fysisk samling hvor vi setter av en dag til å diskutere oss gjennom merkevare, visjon, hva som skiller dere fra konkurrenter, posisjonering, kommunikasjon og visuell identitet. Her er det rom for gode diskusjoner og refleksjoner.

Vi stiller med en prosjektleder og en rådgiver fra Dialecta med god erfaring innen markedsføring og kommunikasjon. Fra din bedrift anbefaler vi at ledelse og beslutningstakere stiller. Flere meninger gir bedre diskusjoner og et bedre resultat.

Å tørre å ta en posisjon
Vi hjelper til med å løfte blikket for å tørre og kommunisere hvem dere er og skal bli i fremtiden.

Navigator er en flott måte for dere å få kartlagt egen bedrift. Det som er spesielt verdifullt er å velge en retning og unngå å skulle være «litt for alle».

Vi har gjort mange navigatorprosesser med våre kunder, og tilbakemeldingene er udelt positive. Vi kan som samarbeidspartner gjøre en bedre jobb for dere i ettertid, når dere har en klar plan for mål og kommunikasjon.

Visuell identitet
Resultatet av en navigatorprosess kan bli en ny merkevareprofil hvor din bedrift tar en klar posisjon, og bli grunnlaget for å skape en ny visuell identitet.

Vi vil diskutere assosiasjoner og adjektiver dere forbinder med egen merkevare. Ut ifra det skaper vi en visuell profil med logo, fargepalett, fonter og maler så du kan kommunisere din merkevare som en tydelig avsender.

Hva sitter du igjen med etter en navigatorprosess?
Prosessen resulterer i at vi lager en markedsplan, et årshjul og en kampanjeplan for å vite hvordan kommunikasjonen skal settes til liv i årene som kommer.

Du vil ha en klokkeklar plan for din merkevare og kommunikasjon, et tydelig visuelt uttrykk med overbyggende budskap, slagord og en klar posisjon i markedet.

Vårt team:
Bilde av Andreas Halsa

Andreas Halsa

Rådgiver/prosjektleder
40064978
andreas@dialecta.no

Bilde av Line Elisabeth Skurdal

Line Elisabeth Skurdal

Grafisk designer/AD
45254521
line@dialecta.no

Bilde av Magne Myrtrøen

Magne Myrtrøen

Daglig leder/prosjektleder
95823117
magne@dialecta.no

Send oss gjerne en forespørsel på

hei@dialecta.no